THE FEDERATION

Confindustria Servizi Innovativi e Tecnologici (Confindustria Innovative and Technological Services) is the Italian Federation that gives a common voice to all those businesses that create technological, professional, managerial, and organizational innovation.

The Federation aims at increasing the sector's economic growth and political influence, so as to make it a driving factor enhancing Italy’s productivity and modernization in the frame of the economic trend of convergence between Information & Communication Technology and businesses and professional services, fostering the adoption by companies of new strategies and new competitive tools.

Confindustria Servizi Innovativi e Tecnologici represents businesses that offer consulting services, advertising, public relations and marketing, computer technologies, digital contents, e-media, engineering, internet, certification bodies, radio and television networks, research and surveys, satellite applications, training, technological and professional services. Altogether all the above sectors are a very significant part of the economy representing 10% of the Italian GDP.

The purpose of the Federation is to represent, assist and defend the interests of the sector in relation to all technical/economic, social, and cultural issues either on a national, European, and international level. In particular the Federation:
- encourages and promotes sector progress, in the interest of the national economic/productive system as a whole, also supporting the development of international cooperation through initiatives with international organizations and industry Associations;
- improves working conditions of the represented businesses categories, also by submitting and supporting proposals for new laws and regulations;
- performs economic researches, studies, monitoring all the sector’s relevant indicators, and promotes discussions concerning scenarios of interest to the sector as a whole;
- monitors the labor market development and participate the sector’s social dialogue with the unions, by promoting labor regulations more in line with the requirements of the service industry where labor flexibility is a fundamental competitive factor, and by assisting single associations when asked.

The Federation, organized in 30 Industry Associations and 50 Local Organizations, represents 10,000 companies employing 440,000 workers.

President of Confindustria Innovative and Technological Services is Mr. Ennio Lucarelli.